Al Quran Nur Karim

Friday, October 28, 2011

situasi

 kebelakangan ni terlalu banyak hal yang kadang2 seperti sngt terkejut pada aku... umm..

hujung minggu lepas dalam cuti yg agak panjang sedikit dipenuhkan dgn aktiviti konvo adik di uitm shah alam, tengok anak sedara baru yg comel kt bawah ni ..

~~.. Muhammad Adeeb Haziq..~~ *buat wallpaper hp gmba ni, sayang adeeb sangat.. 

dan percutian selepas tu ke cameron highlands mmg mengejutkan aku, rasa baru lagi di entry yg lepas aku ceritakan pasal jenifer yg garang tapi sngt baik hati, jam pemberian dia 7 tahun lepas ,selalu aku pakai kemana pn aku pergi, tanda terima kasih aku pada dia yg tak pernah habis... sampai dkt sana disambut dgn berita kematian jenifer.. dah 21 hari mendiang jenifer pergi.. jenifer mmg selalu turun kl, itu aku tau, tapi aku dn org lain jugak tak tau dia ke kl sbb sakit cancer tulang yg dihidap.. rawatan disana.. dan perginye juga disana..

sepi rasanya seketika... berjalan di meja kerjanya, lihat telifon yg tak pernah renggang dari tangan dia.. apa saje di hotel tu, ada bayangan dia, wajah serius jenifer, suara riuh dia.. kesibukan dia dalam hotel tu masih ada dimata ni.. masih... aku ambil beberapa keping gamba di meja dia, jenifer yg sngt baik hati itu yg terlintas di fikiran waktu lihat gmba2 yg masih belum beralih tu...

perasaan bercampur baur waktu tu, bermacam rasa... kehadiran anak sedara yg baru tu cukup mengembirakan aku, aku dah jadi mak cik.. bersyukur atas pemberian itu.. walaupn adeeb jauh, ye.. bukan dipahang adeeb, kakak aku dan keluarganya jauh di perak...

dan pemergian jenifer, menyedihkan aku.. beberapa tahun kebelakang ini org yang aku kasih perginya satu satu... 2008 atok pergi tinggalkan semua, 2010 nenek pula ikut, dan tahun ni 2011 jenifer pula pergi meninggalkan semua tanpa disangka sangka...

blurr perasaannya..

tapi harini tulis entry ni aku oke, cuma demam sikit2 gitu la... hidup mmg selalu kene kuat apa pn dugaan,Aku percaya ada hikmah dalam setiap sesuatu yg terjadi.. Aku harap dengan apa yang berlaku kekuatan hati aku ni makin bertambah..
hanya pada-Mu Ya Allah aku berserah atas setiap apa yang berlaku..~~~




No comments:

Post a Comment