Al Quran Nur Karim

Monday, March 5, 2012

review filem The Women In Black 2012

ah ha!! mcm dah lama tak ada review filem dekat sinikan..

okeh, hujung minggu baru baru ni aku ke kerteh tempat kerja adik aku memandangkan beliau pn cuti hari ahad tu, jadi disebabkan tak berapa tau ape aktiviti nk dibuat disana, jadik aktiviti menonton wayang termasuklah dalam agenda percutian tersebut..

mall yang ada dekat situ pn ada satu je, dan sangat bersyukurlah ada wayang di situ, kalau takde menyengal boleh tahan jugelah jadinye.. nak mandi laut tak bley situ, air laut pesen curam.. baru kt gigi air ,satu langkah ke depan terus zuppp kedalaman yang mendadak pada pengamatan gua , ombak pn buleh tahan bahaya woOo!! jgn mandi laut!! ~kata abah gua~ kalau abah gua tak kata pn, amaran tidak membenarkan mandi manda/bahaya lemas ada di sepanjang pantai, jadi jgn coba coba gatai nak berdegil ye, walaupn air laut sngt cantik dan mengode =| ..

oke melalut sangat nampaknye,terus ke review filem, filem ape yang kami tonton??? ini dia


ya kami tonton filem ini The  Women In Black , terbaikkkk, terbaik sebab ape, jalan cerita dia,sngt simple sngt tacing pada gua, penekanan konsep cerita pada nilai kasih sayang dalam kekeluargaan, dan ++ cerita ni jadi lagi best disebabkan oleh teraju pelakon utamanya seperti dalam gambar, si mata cantik yg penuh dengan dunia magic misteri ni, Harry Potter *tepuk2* haa itu nama watak dalam filem dia sebelum ni lah,nama betul beliau Daniel Radcliffe, lakonan dia bagus pada aku, sebab dari mimik muka pn dan boleh feel every scene yang dia lakonkan, tak perlu dialog beria beria sangat pn dah boleh hidup jalan ceritanye,superb superbbb..

beliau ni seorg ayah tunggal yang comel (sbb tak berapa nak tinggi =D), yang penyayang kepada seorg anak lelaki yg juga sangat pandai berlakon =D , berkerja di syarikat guaman jual beli rumah, ada satu rumah tu dia perlu uruskan untuk dijual memandangkan isi rumah tu semuanye dah mati.. rumah tu pulak kedudukannya pn agak horror jauh dari rumah org dan mcm ditgh2 laut kalau air pasang.. pesen kalau nk pegi kesana kene tunggu air surut..

dan terbongkarlah satu rahsia dendam kesumat seorg wanita yang dah mati ingin membalas dendam atas tragedi yang pernah berlaku disitu sebelum itu sewaktu arthur kipps(nama dalam watak ni) datang kerumah tersebut untuk menyelesaikan hal2 dokumen yang berkaitan dengan kerjanya.. hal tu juga menjelaskan lagi, punca tragedi  kematian misteri yang berlaku di kampung berdekatan..

ape kesudah cerita ni, lu org pergi la tonton sendiri.. walaupn ending dia,ending dia mcmanee??? hahaha kasi tengok kasi tengokk.. terbaiklah sob sob.. pergi tengok tau!! terasa mcm nak tengok lagi dan lagi lahh humm =| , best! bintang wa kasi ~ 8/10 ;D ~

2 comments:

  1. hahaha...kalau hajatnya memang nak tgok filem nih tapi wayang sini tak tayang...so den download je la nanti :-)

    ReplyDelete
  2. orait juge tu hahaha! tengok tengok!! hahahantuu...~ =D

    ReplyDelete