Al Quran Nur Karim

Thursday, March 24, 2016

pagar serabut, bunga telang

semalam sebabkan dah kusut buat assignment tak jadi-jadi..
terus merayap ke blog2 yang banyak gamba makanan..
hehe..

terhibur sikit hati..

dalam duk tengok2 tu terpikat pulak dengan kebun pemilik sorang blogger ni..
banyak pokok herba,ulam2 dekat kebun tu..
menarikk..

dan terpesona kekdahnya aku dekat pokok bunga telang dalam blog tu..
bunga yang orang guna untuk buat nasi kerabu warna biru..

seingat aku mcm ada dkt rumah,
itu pun pokok jiran... menjalar ke pagar berkarat aku haha,,,

balik keje semalam aku petik sekuntum bunga tu buat kajian..
ya, memang bila ramas2 dalam air , jadi biru airnye..

jadi betullah bunga tu bunga telang rupenya,
aku ingtkan bunga sena pagi .. hee...

tadi pagi sebelum g keje aku tangkap la gamba pokok telang yang berserabut dkt pagar tu,
sebab tak berbela terbior gitu je haha
pokok jirankan asalnya...

aku pulak bukan jenis mesra pokok..
gonekan pulok..




aku rasa lepas ni aku kene berlajar mesra pokok la..
sian pokok2 yang ada dkt rumah aku..
terbiar sengsara je.. haih..
dah la musim panas sekarang ni.. huww --'

No comments:

Post a Comment