Al Quran Nur Karim

Friday, November 4, 2016

kenangan lalu

assalammualaikum

lama tak mengisi cerita dekat sini,
tetibe pagi ni teringat masa duduk dekat rumah flat semambu,
masa belajar dekat poli dulu..
(rasanya cerita penah cerita dekat blog lama, *blog tersebut telah dihapuskan )

malam tu tak berapa nak ada kerja,
mata pulak segar..
budak2 rumah yang lain masa tu tengah buat apa tak ingat,
yang pasti rumah sunyi aje masa tu..

aku pun teringat ada beli,
sabun yang tiup2 jadi belon buih tu,
ambik, berdiri tepi tingkap dekat tingkat 4 tu,
fuhhh fuhh tiup belon hahaha
seronok beno..
tengok belon buih banyak2 terbang meliuk2 ikut angin..
kene bias2 lampu jalan lagi cantik jadinya belon2 tu..

angin pulak kuat juga malam tu,

tetiba jugak, aku dengar suara orang lelaki 4,5 orang gitu..
'wey wey buih apa ni... ada puteri ke dtg nii.. "
suara cemas2 mcm mistik sangat memikirnya hahaha

lagi syok la aku tiup2 bagi banyak jatuh kebawah dkt tempat dorg bediri,
borok sangat malam2 dkt luar,
penakut juga rupanya haha..

boleh tak pasan aku main belon dkt atas tu, mungkin juga la tak nampak,
sebab aku main pn bukan kepala terjojol keluar tingkap tiup2 belon tu..
sipi2 tingkap aje berdirinya..

lama2 sikit baru dorg pasan, sebab kan keberanian mengkaji
sumber datang belon tu dari mana kan..
kalau takot tu mboh sampai ke sudah la ingat benda mistik haha..

dah dorg tau tu, aku pn menyorok laa..
lawak betoi la budak2 lelaki ni..
memikir ke ada puteri turun dari langit nak mengorat dorg ke apa,
terasa hot itu la tu..
haihh mengkome ni huhu..

tu la sikit kenangan yang aku ingat masa aku blaja poli dulu,
masa tu umur 19 tahun ..
jauh sangat da kenangan tu tinggal di belakang...
sekarang umur pn da 32..

dan yang sama ketika ini masih memegang status student u,
single..
cuma yang lainnya,
dah bekerja tetap, alhamdullilah..
dan ada anak sedara 3 orang (adeeb - 5 tahun, memey - 1 tahun , orkid - sebulan lebih )
coming soon insyaAllah anak sedara kembar kot.. ^_^

sesiapa yang ada terbaca blog ni,
doakan la yang terbaik untuk aku ye,
jadi orang yang baik2, kuat semangat dan rajin <-- rajin ni yang utama korang kene doakan hehe .

akhir kata salam jumaat semua,
moga dipermudahkan semua urusan kita di dunia ni,
selalu ingat Allah,kumpul pahala, kurangkan dosa adehh *utk gue ni
agar disana nanti pun jalannya dipermudahkan..
amin .. ~

4 comments:

  1. sy doakan segala-segala yg baik untuk anda...aamiin... :D

    ReplyDelete
  2. aminnn...orang dengan orkid pun doakan yang terbaik untuk mak lang.

    ReplyDelete