Al Quran Nur Karim

Thursday, October 1, 2015

berhati budi

selalu pagi-pagi kalau aku rajin,
mesti aku singgah satu gerai nasi lemak tepi jalan ni..

cuaca yang sangat hiba sekarang ni,membuat aku terpaksa makan nasi untuk sarapan pagi..
kalau tak mati la nakk..
tak daye la aku sepanjang hari..
dah berapa hari da tak berapa nak sihat fuuu..~

gerai dia ni ada masa sibuk dengan orang..
kadang tu aku sorg je yang beli..
time aku sampai tu tak ada org beli..
sebelum tu mungkin da ramai da..

yang bagusnya akak yang berjual tu,
waktu tgh kemuncak ramai orang beli..
masih sempat lagi tanya kat aku, nak lebih tu tak nak lebih ni tak..
kene ke kalau aku lah yang jual,
tak tanya dah aku ni..
janji siap bungkus untuk org yang tgh tunggu tu..
hummm...

nampak tak disitu..
betapa aku tak boleh berdepan dengan situasi kabut kendiannya tetap menjadi tenang untuk memuaskan hati setiap orang..

bila renung jauh2... adakah kebanyakkan peratusan hidup aku ni..
adalah banyak untuk orang lain..
atau cuma hidup ni untuk diri aku sendiri je..

T-T





No comments:

Post a Comment