Al Quran Nur Karim

Monday, October 19, 2015

langit jangan berasap

jerubu datang kembali lak..
aku pun da batok-batok semula...
seminggu yang berkecelaruan juga keadaan aku minggu lepas..
aku harap semuanya baik-baik jelah  ke hadapan..

hujung minggu haritu tiba2 teringin nak makan kt kedai secret recepi
yang disini... dimana, teka sendiri lah hehe.. 
kenangan...masa baru-baru kerja kerajaan dekat pahang,
lama da masa tu tahun 2009 tak silap....
ni pun dah sekian lama tak datang kedai ni.. 
dan kebetulannya adik nak menempah kek kawin dia juga..
melepak la sini beberapa ketika..
suka mee dekat secret ni sebab mee dia sangat menyerap rasa kuah..
sedap betul.. 

cakap pasal jerubu tadi aku pun teringat pasal cerita bumi berasap 40 haritu..
nak tau sikit-sikit kisahnya boleh baca dekat link ni..


dan seeloknya tanyalahnya yang pakar ustaz ustazah untuk lebih maklum
tentang hal dalam blog yang aku kasi ni..

walaupun jerebu yang datang ni bukan sama kisahnya dengan bumi berasap 40 haritu,
tapi peringatan Allah yang satu ni...

jerubu...

buat aku kelam juga...
terus terang cakap sebelum ni kalau hati aku tak tenang..
aku pandang je langit.. langit Allah yang cerah biru..
aku mesti jadi oke, bersemangat..
sebab aku tau, kalau aku lemah macamane sekali pun..
rasa bodoh tak berguna ke..
Allah tetap ada... kasih sayang Allah tu maha besar rahmatNya..
dengan alam yang masih cantik untuk dipandang..
jadi bila aku tak dapat tengok langit macamni...
hati aku lagi sedih..
humm...

bukan kata Allah tak sayang... Allah sayang la dia uji..
suruh beringat...
Allah..
pengharapan dengan manusia itu akan hilang...
tapi berharap dengan Allah itu tak pernah ada tamatnya..
moga cepat langit Allah ni kembali pada asal..
aku rindu betul langit biru yang bersih tu,,

Allah... 

No comments:

Post a Comment