Al Quran Nur Karim

Wednesday, October 14, 2015

Harapan

Alhamdullilah hari cuti harini..
rasanya setakat harini aku mcm banyak tido je, bangun awal dah..
ih ih..

dalam aku duk baring-baring dekat ruang tamu..
mata aku tiba tiba jeng jeng jeng...bukan nampak hantu disiang hari ye haha..
 terlekat dekat satu frame gambar dekat ruang tamu sekangkang kera aku ni..
frame sulaman cross stitch mama aku ,tahun 1990... syahdu jiwa..



hebat mama aku masa zaman dia sihat-sihat dulu.. rasa bangga berbahagia sangat tengok hasil kerja tangan dia ni.. gigih mama ni, kalau bab lainnya pulak,bab pengurusan hal adik beradik, arwah atok nenek dulu dia lah orang yang paling laju bagi sumbangan tenaga duit selagi dia boleh..
dah sakit ni.. ye, begitulah adanya kehidupan.. segalanya menjadi perlahan..

cerita pasal abah aku pulak, kalau dari apa aku tengok, kerja-kerja dia baiki barang yang rosak.. kebanyakkan mesti abah aku bole baiki.. bahagian elektrikal dia memang power, engineering... ubah gini jadi gitu,, dari segi kekemasan agak kurang tapi tu apa adahal haha.. cara mcmane abah aku paham tentang satu2 barang tu yang aku rasa kagum naw... kalau aku mau study berbulan bulan laa mau ke nak jadi elok, or berevolusikan barang yang sedia ada jadi lain ckit...

memang minat abah aku dari dia muda buat benda2 gitu..

tapi tu la zaman mama dengan abah, waktu tu keluarga masing-masing takda duit nak bagi dorang pelajaran lebih tinggi,. sayangkan.. jadi sampai setakat spm jelah..

sebagai anak, aku harap sebenarnya aku boleh jadi apa yang abah or mama aku tak boleh jadi dulu...tpi itulah ( banyak sangat tapi kau ni) aku ni tak pandai, tengoklah umur brape da ni.. dgree pun tak ada lagi.. mcmane... bab nak bagi menantu.. langsungg tak berbayang...
ohh abah mama... hati ni rasa macam direntap-rentap nak jadi yang terbaik,
await tak tau struggle sangat hidup ni kekdahnya..

makanya sudah-sudah lah,berbebel tak berkesudahan gini, jom layan gamba percubaan aku buat cupcake pertama kali
 untuk majlis nikah kawin adik aku hujung bulan ni..



# terasa berie benor aku membuat cupcake ni haha..
   moga berbahagia hingga syurga kak cik perkahwinan awok nanti.. amin alhamdullilah ~~


No comments:

Post a Comment