Al Quran Nur Karim

Monday, December 21, 2015

kembara hutan belakang

aku jeng buat coding ni jom kita layan blog dulu lah haha..
ni gambar2 sekitar hujung minggu haritu, kembara aku di belakang rumah hihi
pokok aku berbuah masak sebiji gitu hihi





















Pokok jiran aku kemain buahnyekan, disebabkan kesian nengok buah kt pokok aku seketoi, tuannya pun offer la buah asam katok ni kt aku, aku amik la sebiji.. makan tak banyak pun aku, lepastu kt rumah aku sorg je yang makannye pun....


Pokok jambu keling yang sedang berbunga meriah, dari jauh da nampak kaler2 pink bunganya bertaburan dengan atas pokok 






















Pokok buluh lemang... haaa ada cerita mistik disebalik lokasi gamba kt atas ni haha...rahsiaa..
tu kolam ikan dibelakang rumah.. semakknye oii.. nak buat mcmane takde da orang yang bersungguh nak menyelenggarakan kawasan ni..



ni lah buah yang dikutip tadi, dan sah2 buah yang besar sikit tu dari pokok jiran aku, hihi
bahan-bahan lain tu aku nak buat masak tempoyak ikan patin.. sayur kobis buat goreng bercili... untuk makan tengahari.. ~ seronoknya hujung minggu.. ~

No comments:

Post a Comment