Al Quran Nur Karim

Friday, December 25, 2015

semut dan menjaga diri

budak semut ni buas betoi tau

jangan nak buat garu-garu perut oke huh!

semalam semut2 ni buat angkara dekat makanan bawah tudung saji.. punyalah da letak air dalam dulang lauk-pauk tu boleh lagi dikerumun semut buas ni ihh..

aku pelik betul..
rasa-rasanya dia panjat tudung saji tu, lepas tu bila da sampai atas target mangkuk lauk tu, lepas tu terjun.. mane yang jatuh trus dalam kuah tu matik la lemas kot.. yang dapat jatuh tepi2 tu kire enjoy la dapat porak perandakan makanan aku ciss..

nakal betul semut..

oke tu pasal semut..

pasal senaman pulak hihi... tak rugi kalau buat senaman ni... mantopp jadi awak punya shape... haa
sekarang ni aku buat squat je sehari kalau boleh paling banyak buat la 100... paling sikit buat la 40 kali.. kejap je... tak daya buat banyak terus buat sikit-sikit macam aku.. masa buat squat tu tangan luruskan dua-dua kedepan mcm hantu cina tu, boleh kecikkan lengan tuu.. (y)

lepas subuh 20 kali
mandi untuk pagi tu 20 kali
lepas mandi 20 kali
lepas dhuha 20 kali

see... pagi je da bole 80 kali..


malam 20...

dapat seratus sehari hehe..

20 kali tu kejap sangat masa buat squatnya bagi yang dah biasa..

ape2 pun untuk permulaan korang tak boleh direct buat squat ni, kene mula dari step awal untuk yang baru nak buat...kalau tak terkenkang-kenkang jalan.. terus langsung tak nak senaman dah.. hihi
macam aku dulu-dulu haha...

yang utama makan kene jaga, minum air masak banyak oke..
tak kira la bujang ke da kawin ke.. penjagaan badan memang penting..
untuk kebahagian dan keyakinan diri sendiri semestinya..
anda buat anda dapat anda cantik..
ciptaan Allah memang cantik, jadi jagalah kecantikan asli yang telah diberi.. alhamdullilah..amin.. ~

ni link aku pernah post sebelum ni waktu permulaan aku nk dapat rentak untuk buat senaman :

ni pulak tips diet :

jaga diri Allah sayang ~

*kekadang tu tgh goreng ikan pun bole squat sekejap sementara nak tunggu ikan tu garingkan hihi ^_^

No comments:

Post a Comment