Al Quran Nur Karim

Monday, August 8, 2011

Doaku


*haha.. link rancangan af pulak wa taruk sini, bukan pasal af aku taruk bedio ni, tapi lagu suatu masa yg zizi nyanyi tu, tacing kt hati sanubari ni..

bulan puasa ni mencabar tak mencabar jugak la kt aku, mcm2 hal ada bulan puasa ni.. banyak beno halnye aku kecik hati.. hehe.. bulan bulan puasa ni sensitive sikit ye cik nazlea.. jgn gitu.. redha ye lea ye.. takpe lah...

ada hal kadang2, aku bersusah payah menolong keluarga, ada pulak sedara yg tak suka, kata nk rampas harta... ini lawak

aku baik dgn org llki da kawin or tunang or bf.. org kata aku nk rampas.. humm.. sepanjang hidup aku ni tak penah aku terfikir nk buat mcmtu...

aku ramah mesra dgn lelaki bujang, pas2 aku kalau da suka, aku ajak kawin je trus,takde nk kona jauh2 sngt.. terus senang..tpi bila lu org tak yakin dgn gua, gua terai cari peluang lain sudah kate gua kaki lelaki pulak.. tak semua lelaki aku ajak kawin mane berkenan je lah.. ajak kawin bukan tup2 kawin esok, gua pn faham nk nikah kawin ni kene amik masa,kenal diri,family,setahun tu pada aku oke da tu, kalau ada yg berani lagi cepat... gua bersyukur sngt tuu.. *entry gua kali ni bunyi dia memang betul betul parah ni.. akakaka

gua cuma mencari jalan yg diredha Tuhan, hubungan yg direstui Maha Esa.. itu aje.. tu sbb aku buat gini, ye aku ppuan tapi aku rasa aku layak juga nk buat tindakan gini.. mmg extreme cara gini, tapi aku rasa cara ni je yg sesuai di akhir akhir zaman yg org lebih memilih.. jalan yg tak halal dari yg halal,bukan semua la,jgn la kecik hati pulak dgn stement gua ni, tapi kalau dari kajian kiraan purata seluruh dunia sekarang ni kan banyak kes anak tak sah taraf nikan.. haa..nak kata ape lagi.. gua ni iman bukannye kental jugak, seton2 ni dari zaman nabi adam dulu punyerr kalau nk menghasut... lu org jgn main2 haaa..~~~ aku buat tindakan tengok jugak keadaan sekeliling mcmane.. lain zaman lain cabarannya.. org dulu nampak tunang lalu depan rumah dia punya malu sampai terjun telaga, ni gua tak reka, ni cerita dari arwah nenek masa dia bertunang dgn arwah atok dulu..heee... kita zaman ni mane ade gitu dah.. tapi andai jodoh gua tak tersampai ,dan panggilan Ilahi lebih dulu memanggil aku, aku redha, dan harap perginya aku dalam keadaan aku da bersedia,tak menyusahkan org dan dipermudahkan amin.. :)

dan aku tau juga, perangai aku ni ada yg merimaskan bila syg tu ada dlm diri aku ni, tu sbb jodoh jauh2 je dgn aku la kan.. aku manusia yg memang terang kekurangannya disana sini, dan tiap hari aku cuba perbaiki kelemahan yg ada ni sebolehnya..

apsal aku cerita benda2 gini ni... entah la.. lama sngt tersimpan dalam hati kot.. dan seyes aku kate, aku asyik berpusing2 dgn keadaan ni..

banyak hal langsung aku tak terfikir orang akan bersalah anggap pada aku mcmtu.. tak pernah terfikir...

tu kadang bila mula aku berjauh hati, pelan2 sikit2.. mula la aku cari hidup yg tak berhubung sngt dgn org.. pelan kayuh jauh jauh jauh.. dari hidup kebiasaan... hp tak bermsg, cll tak berjawab.. dn sepanjang aku snyap tu kebanyakkan masa, aku sibuk dgn adik2.. keluarga.. itu utama pada aku..

aku berharap sangat doa yg aku minta bulan puasa kali ni, makbul buat aku.. hanya kerana-Mu ya Allah aku mohon diri ni selalu terpelihara di jalan-Mu.. dan aku minta doa yg satu ni membuatkan aku kukuh di jalan Tuhan,InsyaAllah.. amin..

~~sungguh aku berharap,moga didekatkan waktu itu~~~

No comments:

Post a Comment