Al Quran Nur Karim

Wednesday, August 3, 2011

mula

ahha, hari rabu, sudah puasa yang ketiga di bulan romdan ni.. cepat sangat da puasa ketiga.. mcmane puasa, aku punya puasa utk sampai ke hari ketiga ni , aku mcm tak berpuas hati sngt lah.. semlm dah tercaring2 pulak dkt telipon, berdosa sangat rasanya di benak hati ni,ahh mcm alim sangat lah kau... takdenyee.. cakap jelah,mmg tengah bercinta.. har har harr.. ye gua tgh bercinta secara sopan sekarang ni.. ehem.. tu je gua boleh kabarkan dekat sini.. wa ingt nk puasa talipon la sepanjang bulan ni.. boleh.. mcm tak bolehh.. adess

 okeh itu bukan topik utama sangat, aku bnyak nak bercakap pasal fb sebenonye..permulaannya gua boleh berfb fb ni..memang nampak sangat ciri2 gedik gua banyak sangat masa permulaan gua berkecimpung dalam arena berfbian ni..  masa tu xceli aku baru lagi mendapat kerja tetap yg steady, suka beno la mak aku time tu.. aku tak happy lalu, ye lah, kehidupan aku sebelum tu meriah.. alih2 masuk ke pekerjaan tetap ni hidup aku jadi slow2 air dikali jadinye..

masuk keje, team keje takde, nk kene tangkap laju2 cara keje aku,org mengajo takde, time ni nk menngis ada, nk berenti ada, nak melarikan diri dari rumah ada, segala mcm lagilah andeee.. punya la huru hara perasaan time tu.. rasanya ada mlm2 je aku nangis... mengenangkan nasib hidup di tempat sebegini ropa.. wayang tak ande ape tak ande.. (*haa wa terrer da ckp pahang skang ni oyeah!)
satu hari tu tgh aku baiki baiki komputer dekat satu bilik tu, cikgu bilik tu tak ade time tu.. sepi je gua rasa.. gua test line tenet , wah.. line tenet dkt sini cun juga, masa tu networking kt tempt keje tak berapa nk maju lagi, ada beberapa bijik komputer je yg ada line tenet, skang Alhamdullilah semakin oke ..

dalam hati sayu tu, aku tertangkap pasal fb fb ni.. mcm baru nak glemer dalam kehidupan aku time tu, try bukak page tersebut dan aku register..kawan2 baru aku di fb kebanyakkannya kawan2 dari unitar, tempat blaja aku yang dulu.. org yg glemer paling aku ingt org add time tu,maknenye dalam fb kawan2 pn dia ada akak nurul husna ni .. huhu.. aku follow je, add saje lahh apa ade hal.. wahaha.. syok woo kawan ngn akak ni, cuma bila masa meniti masa.. kurang da zaman2 komen dgn akak nurul husna ni, tapi akak lu tetap cool,dalam ingatan selalu cayalahh,akak huda. jugak ,abg alid yg ini mmg glemer tak payah nak kate lahh.. huhu.. tak lupa punya.. sembang2 pasal air soya dgn kak husna, dia punya mesra sampai abg alid ingt aku dgn kak husna satu opis.. aku ingt lagi komen2 time tu.. bro arjuna ni pn.. dan seorg kawan yg tadi gua usha fb dia, yg menyebabkan aku terkenang2 zaman mula mula aku createkan fb dalam kehidupan aku ni.. kyrell.. malas la gua nk letak link kang glemer sngt pulak beliau.. huhu..aku tengok old post dkt situ.. wahh still ada lagi komen2 lama aku dkt situ.. perghh.. terbaik la, sbb aku rasa aku penah deactive akaun fb aku yg bersejarah ni makan bulan jugak, tak hilang ek.. baguslah.. terserlah kegedikkan, bila aku baca balik posting lama dkt situ..masa tu rasanya tgh taksub dgn chat dkt fb.. akaka.. lawak lawak.. aku ade ym, tapi ym da lama sngt aku hidup dkt situ, jadi lemau.. jadi beralih arah la kejap ke fb chat,tapi lepas tu aktif balik ym.. itu pn sekejap aje jugak pun.. huhu

jadi mula dari hari tu, antara penguat semangat aku nk pergi kerja penyebabnya fb, tak berpada pada lalu alasan nk pegi kejenyee.. haha.. nk buat mcmane, aku dah takde alasan lain nak buatkan aku seronok nk pegi keje time tu.. skang InsyaAllah aku try perbetulkan niat aku sebetulnya2 oke.. aku cuba, aku cuba haa~~~ lepas2 tu aku start cari balik forum forum lama yang aku penah register dulu, buat blog, lalalalalalalea.blogspot.com, *tak usah carilah da berkubur.. :P .. aktif ym balik.. dkt sini je perantara aku dgn dunia luar, dunia maya, yang aku rasa aku boleh berhubung dgn luas dgn org2 diluar sana.. hidup gua mula ceria semula.. dan berbagai2 corak hidup aku lukiskan dalam canvas kehidupan aku sejak dari itu *ayat serupa novel sastera tertinggi gini tak tahan *, bukan ceria je.. segala mcm perasaan ade.. menyebabkan sekarang ni bila kenang balik, rasa nk gelak..

panjang sangat pulak cerita aku ni... kalau cerita bab fb mmg tak abis sampai bila bila pun... tapi dikala bulan romdan ni, dibulan yang suci ni.. aku cuma nak tanam tekad tinggi2 dalam hati aku, aku nk kurangkan aktiviti dunia maya ni, dan mula mengejar lebih sikit ttg kehidupan yg satu lagi, kehidupan yang kekal abadi.. lama sangat aku tangguh tangguh kan.. aku cuba jugaklah ni berhati teguh sekali ni utk tah keberapa kali cubaan berhati teguh ni xtau la..

tapi smlm aku kalah ngn ujian telipon *bab hubungan yg bukan kawan/family punya smbang la,yg ni kes lain.. ini mmg aku payah sikit, aku ni jenis caring loving is tacing.. gitu la gayanya, aku ada promise something pulak dahh.. harapnya dia tak buat la sesuatu itu,yg membuatkan aku terpaksa menunaikan janji tersebut.. aku rasa dia tak buat tuuu.. hahaha.. aku kompem la aku berani letak syarat gitu.. har har har.. ehem aku rasa aku kompom dia tak buat gitu.. dalam masa terdekat ni.. okeh =| .. aku kompom okeh!  ~~nanti sambung lagi,panjang sngt la puloknya, jemu org membacanye.. huhu..~~ ...

*mcm tak best sngt pulak ending entry aku ni,ahh pedulikkan.. tak dapat A, gred B pun oke la tu.. B ke..? har har har

2 comments:

  1. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lalalalea bawang bercinta, tahniah, me angkat tangan tinggi2 doa utk lea :)

    ReplyDelete
  2. hahaha.. wiwi... jodoh di tangan Tuhan.. bercinta dalam entry ni cuma saya yg tau keadaannya,takde harapan disitu, tapi kalau wiwi nk doa, doakan sy terus dijalan Allah dalam apa keadaan pn saya membawa diri okies..dan dalam apa keadaan pn saya harap juga saya tak pernah hilang kawan kawan :)

    ReplyDelete