Al Quran Nur Karim

Tuesday, August 9, 2011

tacing

aku nak taip ape ni ape ni hahaha..bulan puasa ni aku rajin sangat nk menaip dekat sini..ehem.. tetambah rini, berita gumbira dapat bonus tu sangat menyenangkan hati.. Alhamdullilah, tak risau2 dah aku nk beli kuih raya, hihi.. ye la karang org datang takde kuih cmne haa~~
aku order ala ala kadar je, takde bnyak dee.. betul~~~

hati aku ni jenis cepat tacing.. betull... sikit2 aku tacing, tacing saje.. tapi aku cepat2 la recover.. mane yg tacing terlebih tak tentu pasalkan.. huhu.. nk wt cmne hati perempuan aku ni lembut sangat agaknye.. heee... tetambah sekarang ni aku rindu sangat kt kak aku sorg tu.. humm

aku sangat yakin jugak dalam apa pun yg berlaku dalam hidup ni semua bersebab takde yg tak bersebab, luka seteruk mane, ujian setinggi mane .... pegang la pada sabar dan redha.. Allah lebih tahu apa yg seharusnya berlaku.. jgn cuba menolak takdir kalau andai sungguh kita da berusaha, mencuba dan diuji..

kasih Tuhan ada dimana - mana.. aku harap hati aku lebih kuat utk kehidupan yg akan datang..

aku ni takde lah jiwa gagah sngt aku rasa, menngis tu sokmo sngt.. huhuhuhu.. malu i mengaku gini.. ekeke.. nak wt cmne mmg dah itu aku, mengaku terus kan aje lahh.. :P , kak aku kate aku cegeng *gini ke eja, entoh..

aku kalau bab akak aku fail, dengar suara je menngis, taip msg dgn kak aku pn menngis.. haa ape nk katekan lagi.. haha..
tapi aku terai la ni, kurangkan sifat2 menngis ni.. bak kate kak aku k.lang awk tu da tua, sedor tak.. ekekeke.. nak sedar la nii.. wekk!

dari time sekolah lagi , aku mmg tak pernah berenggang ngn kak aku ni, sekolah pun sampai bertarik2 dgn cikgu sbb aku tak boleh jauh dgn kak aku tu, kak aku darjah dua, aku yg darjah satu ni nk duk kelas dia.. mmg la kene tarik dgn cikgu kelas aku.. haha..
humm.. dulu masa arwah nenek + mak sihat.. selalu dorg cerita pasal aku time sekolah rendah dulu.. perghh.. diam je la dgn perangai tak semegah aku tu... Lol

dulu arwah nenek (mak pah) penah kata, nnti kalau kamu kawin, mak pah nk cerita dekat suami kamu tu pasal kamu masa sekolah rendah, adeiii, nenek aku menyakat aku stail gitu..heee... tapi itu dulu masa dia ada..hakikatnye sekarang.. orang yang paling aku sayang.. dah tak ada pun...

terlalu banyak aku rasa kasih yang tersimpan dalam hati aku nii..untuk buat aku tersenyum dalam apa keadaan pun.. haa cakap pasal senyum ni, aku teringat plak pada org yg ajar aku supaya selalu senyum, dulu aku bukan org yg suka senyum oke, sngt masam muka,jenis muka sombong.. nnti la sambung yee.. (^_^)




No comments:

Post a Comment