Al Quran Nur Karim

Friday, August 19, 2011

berasa

bulan puasa tahun ni dah tinggal dalam 1 minggu lebih sikit je lagi, aku punya feel bulan puasa tahun ni, ala ala aje.. hai lahai.. raya lagii langsung mcm tak ada.. pun hai lahai jugak.. puasa , perasaan nak raya mmg kurang terbangkit dkt aku ni.. sbb bnyak sngt agenda dalam bulan puasa tahun ni sampai aku tak tersempat2 nk berperasaan dekat bulan bulan yg aku lalu ni.. ni bukan alasan kenyataan..

dek sbb penat otak, aku pegi cari2 balik majalah katon lama2 yg keluarannya time bumper puasa, raya time balik rumah rehat tadi... terasa balik perasaan bulan puasa dgn raya mcm masa zaman2 santai dulu, yang tak ada nk terkejarkan ape2....  tu la kate org lapang sebelum sibuk, kene sibuk gini ada jugak malam karang aku nk terai melanguk panjang2, kepala otak aku asyik ligat berpk je.. penat juge.. terai menung panjang2, pandang langit, kepala kosong kasi tenang sikit.. lama dah gua tak santai tengok langit gitu.. langit ramadhan mmg redup pada pandangan mata aku ni laa.. padahal da mula rabun kuat gamaknye.. huu..

dalam gua baca majalah ujang keluaran ke 200 tahun 2002 dulu, aku tengok la balik ucapan2 raya tahun tu.. wuhuu.. gmba2 org mengewish raya kt dalam tu nostalgia betul, baju kurung pesen bunga2 kecik ... tahun tu mmg pesen baju kurung jenis gitu ye.. tapi skang pn org da mula suka pakai baju kurung bunga2 kecik kain koten ape haa~~ terasa jugak la kt gua ni aura nak raya dgn gmba ala ala filem lama yg kuning2 kaler gitu,yg cuci guna film kodak tu, bukan yg dlm memori2 kad tu, tak feel... zaman2 gitu je aku rasa feel raya tu mencengkam sikit kt lubuk sanubari ni.. kalau moden sngt tak feel juge.. satu hal jugak, aku kurang nk dengar lagu raya tahun ni, salah satu sbb jugak aku tak berapa nk feel raya tahun ni agaknye.. mungkin lagi faktor umo.. har har har... ye umo semakin meningkat.. aku langsung tak tolak hal ni.. hee :)

apa2 hal pun, aku tak nak wish selamat raya lagi kt blog tercinta aku ni , saje, tunggu aku feel terlebih nnti baru aku wish.. bole gitu.. ekeke.. akhir kata semoga bulan puasa yg masih berbaki ni masih dapat bermanfaat dekat kita2 ni, utk aku jugak terutamanya..aku nk bulan puasa ni mcmane sekali pn baki yg tertinggal ni, masih lagi beri sejuta makna buat kita tahun nii.. kalau pn mungkin masih ada yg compang camping disana sini.. selamat berbuka nnti, mane yg rasa nak memandu pulang ke kampung kejap2 lagi hati2 memandu.. mane yg nak dapat baby tu , selamat bersalin dgn selamatnye.. mane yg dah bersalin selamat berbahagia dgn kehadiran org baru di bulan mulia ini,dan di hari raya nanti.. akhir kata selamat selamatlah hendaknye semua semua pn... ~~~ yg lalu tetap mekar , salam tulus ikhlas di Ramadhan Al - Mubarak 1432 Hijrah 2011 masihi ~~~

sekadar gmbar hiasan, cntik pelita susun gitu...


No comments:

Post a Comment