Al Quran Nur Karim

Monday, September 7, 2015

layar cinta tidak terbahagi

tadi pagi sempat aku belek2 posting aku yang lama-lama.. bukan main hebat rasanya aku menaip sebelum2 ni ye haha..

entah kenapa sekarang banyak hal dah tak tarcatat dekat blog ni, tak ada masa? hati tak fokus? sebab banyak sangat benda buat? bercinta haaaa bercinte kee?? haihh... entah kemana-mana la arus masa ni dah bawak hati aku pergi...

hidup memang tak pernah lari dari terikat mencari tujuan hidup yang lebih baik, untuk jadi lebih senang.. melarikan diri dari kebiasaan ... rutin hari-hari yang kita buat sampai kadang-kadang jadi blur asyik buat benda sama je.. tu yang terjadinya aku sambung blaja..

tapi dunia yang banyak sangat halnye dekat luar sana.. makin menyempitkan ruang waktu yang aku ada sebelum-sebelum ini.. aku menyesal ke sambung blaja... tak aku tak menyesal.. sambung blaja ni jugalah yang terus terang aku kata kalau aku berjaya habiskan pengajian ni.. ada kenangan yang bagus untuk aku kenang... masa-masa yang aku lalu sekarang ni..

selalunya memang macam tu, waktu kita tengah lalui kita tak suka.. tapi bila waktu tu dah ditinggalkan jauh-jauh ke belakang... manisnya baru nak terasa... jadi sayang nak lepas... moga boleh habiskan semua ni dengan baik..

cinta? dulu masa zaman aku buat fulltime study time diploma, yaaa zaman kesesatan, jahanam abis... tak boleh nak lari dari teringat zaman harom tu.. ya lah, orang kate kalau kita da move on, jgn nak dikenang-kenang yang dulu.. tapi nak wat camno kenn.. hehe...bila aku masuk kelas waktu  part-time study ni mesti ada selit-selit waktunya aku terkenang zaman masa aku bebudak dulu blaja,.. memang jauh la bezanya.. jauh sangat... dan sesungguhnya, walaupun getir belajarnya harus la lebih azab yang ni.. tapi aku bersyukur.. jauh dah aku tinggalkan waktu-waktu tak berfikir aku dulu.. jauh lebih baik waktu sekarang ni.. aku suka.. susah memang susah blajanya,tapi best.. alhamdullilah..

masa sebelum aku register part time ni aku ada berkenalan dengan tah sape2 dari rantau tanah asing mane tah hahahaha... tujuannya konon nak mengelokkan bahasa inggeris la konon sblm sambung blaja.. haromm bahasa inggerisnye takde de jadi bagusnye, yang lain pulak yang jadinya haha... hummm.. 

aku tgh rindu ni sebenarnya.. 


sekadar gambar hiasan sangat haha, ni pelakon cite hindustan ni.. 


terus terang kata dalam beberapa tahun aku sedar apa yang patut aku cari dalam hidup ni.. banyak hal yang hati nak buat aku tahan.. yup.. yang haram jauhkan la, nak dekat dengan Allah, jadi buatlah.. dunia ni mmg menyakitkan... tapi aku pegang ayat ni... buahnya sabar adalah kemanisan... manis apa lah yang lebih manis... kalau bukan dari kemanisan iman kan... 


tentu sahaja lebih manis daripada buah jambu ni, pastiii hehe

hati kene kuat sayang.. kuat... kuat cinta Ilahi..

rindu..~~
aku cinta... takde de aku boleh kalau takde kamu yang sebahagian lagi.. fitrah manusia..
jangan kau menipuuu...
bercinta lah kau secara termendap di hati..
saya kirim dari langit.. ~

haha 



No comments:

Post a Comment