Al Quran Nur Karim

Monday, September 14, 2015

masak dan kasih sayang

hai hehe..

 kelas untuk semester baru dah pun bermula,hummm masanya untuk aku mengadap buku belajar melebihi had masa yang sepatutnya adoihai bersemangatlahh untuk diri sendiri ye..

oke, tajuk berbunyi sangatlah kasih sayangkan, iye sape lah tak suka dengan perkara bersayang sayang ni huhu... tapi ni bukan nak cerita pasal cintan bercintun tapi nak bercerita pasal makanan hehe, iyaa aku ni jenis suka naw follow pape website yang banyak gamba makanan , youtube ke apa ke,, sebab dari makanan aku boleh tengok kesungguhan orang tu nak menyediakan, mengajar orang lain, menarik minat orang lain untuk masak.. memberitahu masak tu mudah,jgn takut nak mencuba dan ke dapur .. dan kebahagiaan dalam menyediakan makanan itu sendiri ^_^

betapa indahnya perkara yang last yang aku cakap ni.. betul, hal yang ni yang paling aku nampak setiap kali aku tengok gamba makanan haha..  orang yang suka memasak.. minat suka sangat memasak.. jadi masak dengan kasih sayang.. tak kesahlah untuk keluarga ke, diri sendiri ke atau sesiapa pun.. bila kita suka+sayang... segalanya bole dirasa pada makanan yang dimasak.. tu sebab makanan yang dihidang jadi bertambah tambah sedap dan dikenang...seperti masakan mak katenye dalam iklan maggi mi tu hehe... bukan ke itu kebahagiaan... bahagia yang mengikat kasih sayang antara yang dikasihi.. ^_^

jadinye hujung minggu yang aku tak ada kelas,hari ahad, bersungguh la aku masuk dapur masak ape patut untuk adik dengan abg aku.. aku buat udang goreng tepung hee goreng tepung selalu masaknye
hahaha... yang lain2 tak payah cite sini la tak best huwhuw..



oke ni udang goreng tepungnya.. nampak menarik bukan , seronok membuatnya


yang ni buat minggu lepas, tengok bekas ni mcm sunyi je sendirian kan, maknenye, jeruk ni dibuat untuk diri sendiri je,, haha.. sorg2 je la yang makannye, orang lain tak minat jeruk aiyoo..




mempulun tak la beria sangat, tapi jeruk mempelam memang sangat lah saya minat,,, huww.. tapi ni kelas da mula, kurang-kurangkan la makan benda masam ye diri sendiri.. awak tu bukannya kuat ingatan sangat... --'

jadi, sila gigih makan kismis lepas ni oke...



No comments:

Post a Comment