Al Quran Nur Karim

Thursday, October 6, 2011

sangka


hee~~kak yam dan aku, sape kak yam tu ..??? kak yam selaku rakan kerja yang memang sangat bnyak membantu aku dari mula aku masuk keje sampai la nii... dan aku jugaklah tempat dia mengadu memacam hal..~~ pendengar setia jugaklah aku ni pada dia... ecehh ..

isnin ritu , "lea jom la kita buang tikar getah dkt depan tu nmpak semak sangat" katenye kpd aku di awal2 pagi baru sampai opis.. sudah la hari isnin,dipagi pagi hari pulak tu.. jadik aku pn blurrr je kepala..
"tak payah la k.yam, oke je tikar getah tu " -_- dengan muka blurr menjawab balik.. lepas tu suasana sunyi.. :P  .. aku pn berlalu masuk bilik opis aku.. buat keje (buat keje ke lalalala~~ ;P)

selasa, aku duk kemas bilik bilik dekat tmpat yang dibisingkan k.yam haritu.. ummm .. mmg nampak semak dgn sempit ruang tu sbbkan corak dan warna tikar getah tu, da lama da tikar getah tu dkt situ, letak dek cikgu yg dulu, tapi disebabkan tikar getah tu dah bertindih dgn meja komputer, meja lcd, kerusi, kabinet tah ape lagi.. jadikan mcm bnyak kerja tu.. -_-' .. jadi tindakan hari itu, berlalu dgn tanpa buat ape ape... hee~~

Rabu, lalu ditempat yang sama lagi.. humm.. kesian pulak k.yam ,dia tak selesa nk guna bilik ni agaknye keadaan mcmni.. k.yam pn datang, aku pn time tu tgh menyapu2 bilik .. sambil2 buat keje tu, aku pn cakap.. " aa .. k.yam kita buang lah tikar getah tu, mmg nampak sempit pn sbb tikar tu ^_^ .. hee~~ k.yam jawab " aikk.. ritu cakap elok je,.. oke, kite buang esok pagi lah ye.."   "oke ^_^ "  jawab aku semula..
Harini , tadi pagi2  buat ubah suai barang barang dalam bilik tu, elok2, kemas cantik2, mane kertas yg tercabut di meja, lekatkan balik.. kerusi2 susun elok,.. buat balik susun atur pc, meja pameran.. pasu bunga segala bagai lah.. dan hasilnya, baru lah nampak bilik tu kemas sesangat dan lapang sikit ..

setel keje , ingt nk pegi makan terus sama2 dgn k.yam, tetiba ada cikgu mintak bantuan dgn peralatan IES, okeh, buat kejap dan terus pegi makan lepas tu..

setel makan,lepak bilik opis kejap dan pegi surau, setel solat je .. tetiba teringin nk makan coklat... "humm.. kalau dapat coklat ni bestnyee.. "

berangan terlebih la kan lepas tu pasal coklat sbb tengah teringin, sambil jejalan nk masuk bilik opis.. masuk jek opis pegi kt meja.. uikss ada coklat lah, ada note lagi situ..




: Nostalgia betul panggil Ton gitu ekeke.. tapi comel la pulak lama da takde mcmgini..ahha coklat tu da abis dimakan tinggal bekas je lahh.. coklat tu warna pink putih, coklat putih tu sedap oii.. mmg minat gilerr white cukulat~~

tanpa disangka , tengah teringin.. ada pulak org bagi coklat.. tQ k.yam ^_^ ...

*bersandar di kerusi, dan terfikir fikir adakah jodoh dalam hidup aku ni mcmtu, tanpa disangka2, jodoh tu tiba....
jadi,dalam nafas yang sedikit payah ni(sbb coklat dah habis makan)...bersabar lah, andai ujian itu lebih dulu bnyak ditempuhi utk sampai ke hari itu.. kerana ganjarannya mungkin tak tersangka buat orang orang yang sabar.. hendaknye begitulah ketentuan Tuhan buat aku nanti.. Amin~~



1 comment: