Al Quran Nur Karim

Wednesday, October 19, 2011

Kepergian

Tajuk sungguh seperti apakah.. haha.. oke bkn gelak sangat pn.. terus kan aje kate kate lu yg seterusnye okeh .. ~~

Semalam aku close fb aku (*bila sebut fb mesti gua teringat kumpulan rock lama febian, haha, gua ada letak satu lagu febian dkt bawah ni lu org dengar la nnti ye )... ape sbb aku close.. bukan sbb merajuk dgn sesiapa aku tutup tu... tapi sbb diri aku sndiri... diri aku yg Islam ni.. diri aku yg membawa Islam itu kemana mana... aku rasa aku punya imej kecelaruan dkt sana... Aku cuba bawak yg baik tentang Islam... tapi diri aku belum cukup membuktikan yg aku sebetulnya punya hati yg sngat kukuh dan kuat dengan ajaran agama aku ni.. bukan ini contoh yang patut aku tunjukkan..

Ampunkan aku Ya Allah membawa agama suciMu ini dengan cara yang kecelaruan mcmni.. ampunkan aku Ya Allah.. ..

dan aku tak sure sama ada akan on balik atau tak dkt sana.. langsung tak ada rasa nk on balik pn sbrnya.... -_-

* Aku sebetulnya kalau boleh nak jadi pencari Cinta Allah yg sejati.. doakan aku ye... Amin,,,~~





Demi Cinta Ini

suasana sunyi dan sepi
bagai mengerti perasaanku
yang kerinduan keranaku berjauhan
dengan-Dia yang aku sayangi

rindu ku ini tidak terkata
walau dibanding seluas lautan
perasaanku bagaikan di awangan
beterbangan mencari kasihMu

hujan oh hujan
menyirami taman
taman yang di dalam kekeringan
begitu jua cintaku padaMu
hadirMu pengubat rinduku
kanku setia menanti
demi cinta ini

* lagu ni boleh jadi lagu keTuhanan kan.. Allah itu memang sentiasa hadir dalam kehidupan kita, apa pn hakikatnya yg kita lakukan, dia Maha Mengetahui, Maha Melihat segalanya.., tapi kita @ aku yang menjauhkanNya dari terus ada dekat dalam hidup dalam hati aku ni, dgn kasih sayang yg diberikan, alam yg damai ini utk kita terus hidup dgn aman , nafas ini yg masih diberi utk membetulkan tiap kesilapan yg kerap kali kita lakukan tanpa pernah sedikit pn kita bersyukur dgn nikmat peluang yang satu ini, Dia tidak pernah jemu menanti kita pulang pada jalanNya selagi belum terlambat.. dan segala kesenangan , kesihatan ini Ya Allah... amat malu rasanya menjadi hambaMu yg sebegini.. ampunkan aku Ya Allah.. aku leka, aku cuai , aku amat hina disisiMu Ya Allah.. ampunkan aku Ya Allah... aku harap satu saat nanti andai masa telah tiba aku bertemu dengan Mu Ya Allah,.. amat berharap aku berada dalam keadaan sungguh akulah hamba yg amat mencintaiMu dan amat menanti pertemuan itu ,pertemuan dgn kekasihku yg abadi...~~ Moga kita , sesiapa pn yg membaca blog aku ni selalu ada dalam rahmat dan lindungan Allah yg maha Esa... Amin ~~

No comments:

Post a Comment