Al Quran Nur Karim

Tuesday, October 4, 2011

Ingin

: ye yg tidak give up dgn perangai bodoh, boring dan berbagai2 kekurangan yg ada.. Saya bukan bidadari <-- tidak berkaitan dgn mane2 tajuk novel :P . 

Kebelakangan ni bnyak jugak isi nk ditaip dekat sini..
tapi cara nk disampaikan tu bergulung gulung dalam kepala ni, tak terkeluo yop oii.. haha

ape keheinye dgn enko sebenonye, takde apa dengan aku, aku mcm biasa je, org nak kawin , kawin..
dan memang serius, aku akan oke dengan keadaan mcmni.. dah org bahagia aku oke je lah.. dah nk jadi ape lagi, perasaan lain takde selain perasaan oke.. ieee... kdg aku tak faham kenapa org nk aku jawab, ye aku sedih.. aku tak sedih maa.. xkan nk jawab sedih.. adoiyaii...

dan aku dapat mengesan sedikit ketekanaan (haa hambik ko )daripada situ..
apabila org pandai pandai pandai nk memaksa aku menikahi org yg aku tak ada hati, faham tak , tak ada hati, tak faham lagi ,tak ada hatiiiii laaaaa.,  faham...

kene faham disitu, kerana sebijik kristal cinta kaler merah berkilau2 berputar2 dalam hati ni mmg hanya boleh bersatu dgn lelaki yg mahakarya cintanya bila terpanah dengan cinta kristal yang rapuh dalam hati aku ni dia tak berderai bertabur jatuh,sebaliknye menghasilkan cinta yg bercambah cambah dan seterusnya menyambung zuriat dalam kehidupan ni..sila faham..

perasaan ingin tu yg penting, kalau takde keinginan mcmane aku nk menghangatkan hubungan.. kene faham la..
aku tak suka kalau org bercakap main ikut sempat je.. abah aku sndiri pn sound kt aku, jgn nk tangkap muat je.. haa hmbik ko la kalau tak faham2 lagi.. dah parents pn menitik berat juga kriteria yg sesuai.. dah takkan kawin tak nak restu ibu bapa..

Persoalan kenapa harus hal pernikahan ni dispekulasikan bukan bukan bila umur dah 27, muka comel (perasan) , badan gebu seksi (saje tambah sedap), shape perghh meleleh air liur org lelaki kalau tenung lama lama (tambah serbuk kari sikit).. kenapa tak melihat satu sudut yg betul megenai hal jodoh ni urusan Tuhan, empunya diri sebolehnya memberi ruang kepada cinta yang ingin hadir sekiranye di hati beliau itu ada keinginannye, kalau tak ada keinginan tak kan nk letak harapan palsu dekat orang..

dan akhir kata yang panjang ini.. sesungguhnya kita hanya mampu merancang Tuhan jua lah yang menentukan.. Amin ~~

No comments:

Post a Comment