Al Quran Nur Karim

Thursday, October 20, 2011

Pagi

okeh, wa nk cerita ,cerita lawak pagi ni, berpunca dari gejala tak ikhlas buat keje kekekeke.. lawak la lu lea ape daa... hahaha

wa rasa pagi ni wa bersiap agak jelita la juga (*lagi perasan tak sudah hoho! ) jadi pada fikiran wa , wa tak nak la sibuk harini..ehhh suka suka lu je kan mcm tempat keje lu tu lu punyerr aje ekk..

sampai sampai je opis aku diterjah oleh kak yam pasal kene pasang LCD projector dekat dewan .. aku pn dalam hati adeiii ape ni wa tgh jelita jelita cmni ade keje urgent pulak da,... wa dgn kak yam pn brok brek brok brek la kejap, await tak cakap semalam kan ? dah tentu tentu event tu da setting timenye awal awal dulu kan.. hummm gua pn redha la kononnya..

dalam perjalanan ke sana dgn bawak lappy, dgn hujannye, lcd pulak dkt tmpt lain kene amik lagik. Kawasan tempat keje wa ni besar weh.. haa (* xceli sebenarnya kalau dah hati tak ikhlas memacam la tak kenekan kalau hari lain ada hal gini orait jekan lea kan.. haha :p)  ...

pastu sampai sampai dewan projector takde lagi, tapi org yg nk guna dewan tu kate ada orang amikkan, aku pn oke la, time ni la ujian kesabaran dan keikhlasannye , ten ten ten.. haha

mmg tempat keje wa ni masalah letrik tak bole kate ape, power plug mmg selalu kejap oke kejap tak oke, wa pn pasang la.. sambil tengok kt lappy yg wa on kan guna bateri sahaje , tengok cas tak masuk pn.. gua tuka pulak plug sebelah dia, pn tak mau, wa tuka lagi pn tak mau.. nk hangin betei da ni...

pastu wa terai selak selak manje bukan selak kain gua selak penutup kain pada dinding depan tu, cari power plug yg lain , ada pn hujung sana, jauh sikit la tapi tu tak masalah, wa on power plug situ, cas tak masuk juge.. hanginnnn betullllllllllllll....

 pastu wa konon konon nk pegi membebel secara solo la dkt lappy tu, kalau lappy tu idup ,  mesti dia da buat muka gerun kan.. hahahaaha.. sbb bkn salah lappy tersebut, tapi salah wa, wa yg tak masukkan plug charger lappy tu ke body lappy tersebut apakahhh kann ...  -_-' ..... tu laaaaaaaaa tak ikhlas lagi kan Tuhan dah bagi pengajaran kt kau -_-' .....~~ malunye dkt diri sendiri... oke wa setel hal tu.. part kedua pulak ujian kesabaran dan keikhlasan wa harini..

wa pn tunggu projector tu sampai, tak sampai2 jugak, wa nk meletop da ni ni ni ni.. pastu wa pn pegi dkt org yg incharge event tu, tnyakan ade ke takde orang amik, pastu aku pn ckp la takpe la kalau takde sy pegi la amik, aku pegi la amik.. ahaih ahaihh laa mmg cun cantik jelita je lcd projektor tu cantekkkkkkkkkk je kt tmpt dia tak bergerak2, mmg takde orang amik la tu.. tempt tu agak jauh dgn kene naik tangga tu, wa kan konon jelita harini ni berpeluh2 la jadinye..

sampai sampai dewan wa pasang projektor tu, selalu pasang oke je, hari ni , yelah kalau Tuhan nk tunjuk sikap tak ikhlas tu mmg tak elok, terjadilah hal yg macamni, xmaunye elok lcd projektor tu yg selalunye mmg kompem elok lah bila pasang, lagi projektor tu baru lagi tu .. humm.. susah hati juga la wa, rosak pulak ke.. takkan la kot, dalam kepala da menuduh2 pulak aku time tu sape yg buat rosak, tak baiknye perangai aku tadi.. humm...

gua duduk kejap, dan betul la org kate kalau kita tgh marah , kalau tgh bediri cuba duduk, kalau tgh duduk cuba baring, kalau tak oke jugak pegi amik air semayang.. aku duduk tu perasaan aku pn mereda..  aku terai pasang balik lcd projektor tu, dan tengok betul2 sambungan ke lappy betul ke tidak, semua oke.. wa pn tekan button di lappy  fn + f5 .. wa pn tunggu beberapa ketika, paparan kt white screen tu pn kuar, elok aje, desktop lappy sikit punya terang cantik je... Alhamdullilah oke segalanya.. wa pn berlalu semula ke opis wa, hujan pn dah reda time..

dan sampai opis, gua duduk duduk ni baru wa terfikir jelas, betul la tu dalam tiap apa yang berlaku dalam hidup kita ni , mmg ada pengajarannye tanpa kita sedar atau tak sedar aje.. kate orang, tiap ape yang berlaku tak pernah tak bersebab..

kerana Allah tu Maha Adil, Maha Mengetahui, Maha Melihat, Maha Penyayang, juga Maha Pengampun..  selalu pn memberi kita peringatan ,pengajaran tapi kita yang tak mau berfikir dan tak mau terima kebenaran, tu yg buatkan kita jadi orang yg sampai akhirnye bila dah terlambat, ajal menjemput pn kita tak tersedar.. nauzubillahi min zalik  .. harapnya kita tidak tergolong dalam golongan golongan ini... Amin..~~

okeh letak sini ~~ 99 Nama Allah ~~
(Allah Tuhanku, Islam agamaku, Nabi Muhammad Rasulku )


kalau korang nk gmba ni besar, sbb clik gamba ni tadi kuar kecik jugak lah, korang click kt link bawah ni ye, bole wat wallpaper terus kalau nk cunn... ;) ~~~


yang dekat atas ni maksud nama Allah dalam bahasa inggeris , jadi dekat bawah ni saya kasi maksud dalam bahasa melayu pulak okies, sila click sila click ^_^ v ~~

No comments:

Post a Comment