Al Quran Nur Karim

Wednesday, October 5, 2011

Tanggungjawab



wah wah tetibe bedio Tun Mahathir letak kt sinikan.. hehe~~
aku suka tengok perdebatan ni,.. berani..
berani kerana sudah tanggungjawab dia menegakkan apa yang betul,Tun Mahathir  ni mmg berani orangnye.. dikagumi ramai orang termasuk aku... Moga selalu kehidupannya dirahmati Allah s.w.t ...

mcm tu juga kita, lahir kita di dunia ni lahir dengan tanggungjawab..
sebagai anak, adik, abang, kakak,kuli, bos dan terutamanya hamba kepada yg-Esa..

mcm kejadian kejap tadi,membaiki tv yg tak elok, sbb tv siarannye tak dapat,kire tanggungjawab kecil jugak lah tu.. tu la sape suruh tak pasang astro.. tapi pasang astro mcm membazir sbb selalu aku duduk sorg2 je kt rumah ni, tengok tv pn takde kadang tu dalam 1 ari.. kan rugi tuu.. huu~~oke motif dalam cerita ni, kalau kita tak cukup kuat rasa tanggungjawab tu mesti bio kelantok la tv tu tak elok, tido lagi baik.. haa kire gitu laa, kalau kuat tanggungjawab dalam diri tu benda kecik pn kita kire besar untuk dilaksanakn ..

aku pn takde la bagus dalam melaksanakan tanggungjawab dalam hidup ni, cuma cuba buat yang terbaik selagi boleh ... kalau betul betul fikir keliling kita ni mmg banyak tanggungjawab...
penilai kita selalunye org disekeliling.. tapi sebenarnya Allah la penilai kita yg utama (semua pn maklum yg ni)..

sebagai hamba Allah aku masih lagi mendaki2 cuba perbaiki keteguhan hati aku yg masih lagi lahh tah hape2.. ape kene aje la ... bulan puasa oke, bulan tak puasa tak tentu hala balik.. itulah sesumpah namanye.. sendiri mengaku lah senang... cube la kado ke diri tu da tua, 27  -_-' .

point ceritanya,aku mmg family first, jadi bila sebut tanggungjawab, lebih berkait dgn family aku la.. aku kene selalu stedy tak kire la apa pn jadik dalam hidup peribadi aku, kene kuat,teguh dan setia dengan tanggungjawab ni,supaya sekeliling aku orang orangnya sentiasa gembira bila bersama dgn aku.. (^_^)

*tibe tibe malas nk menaip, sbb kt tv tgh soal jawab utk bajet 2012 yg akan dibentangkan hari jumaat nnti,
mesti ramai tunggu ape pulak gayenye bajet 2012 yg akan dibentangkan nnti.. jadi tunggu dan lihat

No comments:

Post a Comment