Al Quran Nur Karim

Monday, November 21, 2011

cursor

seperti pertanyaan kawan sayam sy kt chat box kaler pink sy tu, entry kali ni aku cerita sikit macamane nk letak cursor comel dekat blog.. (^_^)
xceli bnyak website untuk cursor boleh kite cari dkt tenet, search je kt google , yahoo, cursor untuk blog mesti ade nyerr.. jadi untuk kawan aku ni aku kasi la satu link untuk cursor comel dekat blog,website cursor yg aku guna untuk blog aku, dan akan disertakan dkt step yg akan aku ajor jap lagi kt bawah ni sila follow .. :

macamane nk letak cursor dekat blog :

1. cari website cursor tersebut , salah satu contoh website , cursor yg aku guna kat sini .

2. kt website ni korg carilah memana cursor yg korg minat, tak semestinye yg aku guna tu.. hehehe kang sepesen pulak
     kite punyer cursor, tapi nk sama ape salahnye, tak marah aihhh.. boleh jee guna.. sila sila sila (^_^)

3. click dekat memana jenis cursor yg korang minat, food ke , yg cute ke, fire ke, pilih pilih pilih... kt dalam tiap pilihan tu ada
    bnyak jenis cursor yg best2 korang boleh pilih..

4. contoh click kt food.. bila dah click ,dapat la tengok memacam icon makanan yg comel ada  dipaparkan untuk dipilih, jadi
    pilihlah yg mane korang berkenan... dan click pada icon yg korang minat tu..
5. okeh dah click, jadi sila pegi kt ruangan coding dekat bawah gamba cursor tersebut, untuk dicopy dekat dalam blog
     nanti.

6. blog da bukak , pegi kt dashboard --> design --> page elements --> add a gadget ---> html/ javascript punya column atau
    boleh jugak terus letak pada html coding blog korang dekat edit html (same page dkt page element, column sebelah dia).
    pilih mane yg mudah pada korang, dan pastekan dekat ruangan tersebut, then save... seterusnye boleh la view blog
    korang tu ,tengok jadi ke tak...
   
Okeh sikit gambar aku sertakan kt sini  :



ni cara cmne nk amik cursor comel tu



aku letak coding aku tu kt sini


akhir kate selamat mencuba, kalau tak jadi tanya je pada saya , akan saya bantu .. eceh :p ~~

ni link bonus untuk korang yg suke anime animation yg cute2 bole usha sini  (^_^)v

No comments:

Post a Comment