Al Quran Nur Karim

Friday, November 4, 2011

review filem Al-Hijab

macam tajuk dekat atas, sama dengan poster yang aku displaykan dekat sini terang2 dah tau review aku pasal ape, jadi antara komentar aku ttg filem ni adalah :

- ada banyak scene serba tak kene jek aku rasa, hahaha, feel yang lebihnya pada aku dalam jalan cerita filem ni lawak,adoii .. walaupn scene bell dan kawan2nye tu sekejap tapi plot tu lah yg paling terkesan pada aku, lu mmg terbaik la bell.. aku suka dialog yang tak berapa kedengaran tu..  "Zirafah tolong aku !! " akakaka.. ade beteinye scene time tu, kalau dalam ketakutan ape ayat pn boleh keluar dari mulut.. hahaha, tetambah kalo lu jenis lawak punya orang, lawak+takut mmg hancur jadiknye kekekeke

- scene perbualan awek si hero nk membawak boypren yg tak takut langsung ni ke satu tempat angker , antara dialognya lebih kurang gini lahh..

boypren : " u temankan i pegi sana ye nanti "
gepren : " i temankan u pegi sana boleh , tapi masuk dalam tempat tu i tak nak,SEGAN "

apekejadahnye segan, segan dekat hantuu.. haihhh.. polik bonar den mendengonye.. ke den salah dengar ape yg dia cakap.. tapi kalau betullah wordnye segan.. itu mmg tak kene betei.. ekekeke.. auww segannlah i.. adeiii apakahh...
tak tau la kalau dialog tu diadakan bertujuan awek dia tu masa tu tgh cuba buat lawak pada si byprenkan , xtau la pulak.. hee~~

- hantu hantu nye mmg terbaik!!!  cun2, bagus ada kelainan dekat sini

oke setakat itu sajelah ulasan gua pasal filem ni, mmg syok layan filem ni, aku suka, tapi pada aku kalau sungguh nak menghasilkan filem jalan cerita mcm ni, buat la research bebetul, mesti menjadinye, tetambah pada orang yg pernah sendiri melihat makhluk Allah pada dunia yg lain ni, kewujudannye mmg ada, syaitan kan.. humm...

tak logik rasanya ada orang yang langsung tak takut pada benda angker ni, event kalau tak dapat tengok pn dalam fakta sains sendiri entiti ni punya cas ionnya tersendiri yang buatkan kita walaupn Hijab kita tak terbuka, kita boleh rasa kehadirannya, + boleh nampak kalau diizinkan Allah s.w.t...

aku tak kate aku berani dgn mem preview filem ber genre seram gaye gini, huhu.. seyes ada masa nye ,rasa takut mesti ada bila diuji dgn ujian gini.. sape boleh tahan woo kalau bekal didada tak cukup kuat, ada tu ada, tapi biase2 je haa~~ kalau bekalan kita untuk akhirat tak cukup kuat jgn nk buat gile mcm watak utama dalam filem ni, nk bukak2 hijab.. lu org mmg menempah tempat dekat wad gilerr la nanti sesungguhnya.. sbb dah tak boleh beza mane realiti mana yg bukan realiti, sbb makhluk yg satu ni tak semestinya rupa dia hodoh mcm yg selalu kita tngok kt tv tu, ada je rupa dia mcm kita biase2 ni *dari pengalaman adik aku*.. dah tujuannya nk menyesatkan anak adam, semesti mcm2 cara boleh dilakukan.. jadi, semoga kita semua sentiasa dilindungi Allah dari makhluk yg satu ni... Amin~~~

* cakap pasal hal ni, ade kejadian terjadi semasa pegi bercuti kt cameron highlands ritu.. huuu, lama dah aku tak kene gitu 0_O.. adik2 aku punya pasal lah ni.. jadi pesanan wa, mulut jgn celopar kalau time tu tetiba rasa takut tak menentu di tempat yg agak sunyi dan berhutan, walaupn anda semasa itu di dalam kenderaan yg tengah bergerak.. ~~

No comments:

Post a Comment