Al Quran Nur Karim

Thursday, July 14, 2011

6

short story 1(mcm best sikit bunyinye)

hantu hostel - emm..betulla..aku heran kenapa setan ni suka sgt menganggu bila time nak dekat exam. time tula kene histeria, time tula lampu blackout dan mcm2la..sampai rasa takut tension dan memacam la lagi.. masa tu mmg sakit kepala la...
penah sekali la masa aku dok kolej aku penah nampakla satu bende melambaikan tangan kat aku sambil tersenyum. kebetulan bilik tu pulak memang tak penah ada org duduk sbb ada kes student bunuh diri. aku pun apa lagi lintang pukangla lari...rasa nak demam...

short story 2

aku penah kene kaco ms kat hostel.. taim tue aku mmg kene stay sana psl ada sukan tunas cemerlang... nampak pompuan tol2 kat belakang aku.. kat shower mandi... aku kat sinki tgh basuh tgn pas lepaskan hajat kecik.. dlm kul 2-3 pagi...... kaki rs berat semacam. nak melangkah pun tak larat.. cam kene pukau pun ada..

short story 3

ada satu student kat hostel aku.. budak ni form 1.. sblum dia masuk hostel pun dia dah selalu kena rasuk.. bapa dia ckp ada saka takmo tinggalkan dia.. then dia masuk la hostel aku ni.. jauh gak hostel aku dr rumah dia.. 3-4 jam perjalanan kereta ada rasanya.. sekali dia kena rasuk.. satu blok asrama dengar suara dia meracau.. tp bukan suara dia.. suara org lain.. nampak beza btul suara dia masa tu.. aku sempat dengar masa sesi dialog tu.. tak lama lepas tu budak ni pindah semula ke sekolah dekat rumah dia..

short story 4

dulu masa duk hostel, penah gak laa terkena..

taim tu ada laa member aku nie duk letak prem gambar yg ada bear kecik2.. seblom tido, tah camana aku tgk laa prem tu, mengadap ke arah depan. maksudnye membelakangkan tingkap.. dah siap nak tido tu, aku naik le daberdayker sbb katil aku kat atas.. ada sorang lagi roommates aku yg tak tido..tgh aku ulik2 mata baca buku, tetiba krek.. bunyi cam org tarik kerusi.. aku diam ... krek.. lagi sekali, aku dah dup dap dup dap.. kreeeekkkkk .. haa yg last tu, aku pandang rommates aku tu.. dia pandang aku balik... terus menyirap darah aku... aku serta merta buat terjun tiruk pegi kat katil dia.. tingkap sume dah tutup taim tu.. aku pun taram tido ngan rommate aku tu laa... esoknye, bila bangun utk solat subuh, aku gi tgk blakang kat meja study.. prem gambar dah terpaling mengadap cermin/tingkap... ish... sah, mlm tadi kena kacau... cehhh!!!

short story 5

Emow Emow Emow...
abang aku tarak plak citer kisah dier kat aku...tak per nanti aku try tanya dia...tapi dia ader citer sekali pasal gelpren kawan dier...tak tahu lah plak aku nie ader kes ngan hantu kat umah awek kawan abang aku tue tau tak...citer cam nie girll nie okey cam budak genius lain...tapi kan satu hari dier telan semua pil panadol yang satu papan tue...nak kater bangang tekanan belajar tak juga...leh katakan setiap minggu kuar dating ngan boy dier....

kater dier maser kat hospital dier hanya telan 2 biji panadol...tue yang pelik tue, takkan minah nie tak sekolah kot...sepapan pandaol ngan dua biji panadol tarak reti beza...very confius....


ermmm saper tengok citer cina malam isnin tadi...alalala yang leslie cheung berlakon...memang best, pengajaran yang aku dapat ialah, jika hidup penuh dengan tekanan kenangan lampau maka benda yang tak best like ghost akan muncul (imej)....so jangan biarkan diri anda diselubungi misteri tekanan dalam dunia realiti

No comments:

Post a Comment