Al Quran Nur Karim

Thursday, July 14, 2011

7

short story 6

citer aku plak..
maser aku memula masuk upsi..
maser tu minggu orientasi..
kat umah aku ader 3 bilik..1 bilik 2 org..
maser minggu orientasi tu..aku ngan sorang course mate aku sebilik..2 bilik lagi tu kosong..pasal senior xmasuk lagi.kira maser seminggu tu aku 2 org jer dlm umah tu..
kat umah tu plak ader 3 toilet..

kalu aku bangun kul 2/3 pagi..slalu dgr cam pintu tolet bukak tutup..aku ingat angin..
so kekadang aku bangun aku gi kat toilet tu..aku tutup balik..pintu toileet..xnak bunyi bising..ganggu aku tido... beranikan aku maser nih..pasal aku xtau citer kat kolej nih..
lps senior tu balik..baru dorang citer..dorang cakap..kekadang ader benda sesajer nak main ngan kita..
aku terus pucat time tu..
sekarang aku dgr bunyi terus aku sembunyi dlm selimt..

short story 7

cerita pasal pokok buluh mmg la kat skolah lame aku dulu ade pokok buluh ni diorg ckp keras. sejarah die dulu situ ade pompuan ngandung kene bunuh ngan Jepun. tatau la betul ke tak. tapi kat asrama bebudak sume panggil hantu tu ngan name ANA sbb denga cite die pompuan. aku tak penah lak jumpe sbb antu tu slalu kaco bebudak aspura je.

tapi penah gak kecoh kat aspuri pasal ade tangan berbulu hulur kut tingkap. mase tu budak yg kene tu tgh baring atas katil dua tingkat. katil die kat atas la.bangunan tu tiga tingkat pulak tu.. sape la tak takut. tak logik kalo ade bebudak nak buat lawak gune cara tu. sejak kejadian tu kitorg buat apape pun tak berani sesorang.....

short story 8

akue ader citer seram nak citer kat korang semua...
peristiwa nie lepas berlaku kematian kat asrama kawan akue kat salah sebuah mrsm kat utara.. ader sorang student nie dier kena demam malaria (tak silap akue) pastu masuk icu.. selapas dua arie kemataian dier.. blaku satu pristiwa yang menggerunkan.. roomates dier slaloo nak dier kat dalam bilik tue dok kat katil dier and tengok jerk kawan dier buat kerjer..kaqwan dier nie boleh feel ader oghang nengok dioghang and dier toleh dier nampak kawan dier yang dah tak der tue.. aper lagie sejak darie arie tue dier oghang tak dok kat bilik tue... sbb. oghang kater muker dier menggerunkan tapi akue tak dapat nak byangkan..

short story 9

masa kecik2 dulu, my mom balik umah nenek, tinggalkan helle ngan adik2 (masa tu baru umur sek rendah) biasanya kalau my parent ade, kitaorg yg jadik antu, x reti2 nak diam dan tido. pastu masa malam tu biasalah bila my parent x de, tido cepat dlm pukul 9 after dinner kitaorg tido ramai2 kat my room, katil yg sepatutnya boleh tido 2-3 org dah jadik 6 org. dah lah panas, sempit plak... dlm nak midnight tu mana nak boleh tido, my parent x balik lagi, my younger sister start nangis nak my mom. i dah risau, masuk pukul 1pagi my parent tak balik2 gak, tiba2 bunyi org keruk dinding umah helle, betul2 tepi helle (kakak kene tido tepi jaga adik) makin lama makin kuat, basah kuyup berpeluh ketakutan.. semua berpeluk2 dan baca macam2 doa.. lama lak tu! lepas tu hilang... baru berapa saat ihang , ada org ketuk kuat2 .... i beranikan diri buka mata dan dengar betul2.. alhamdulillah... my dad dah balik... sejak dari tu my parent tak tinggalkan kitaorang sendiri... tapi apekan daya hanya bertahan beberapa bulan aje.. lepah tu macam biasa.. kalau my parent balik umah nenek ade hal.. hamba lah juga yg kena jaga adik2..

short story 10

aku mase duk asrama kat maktab tak pernah kena lagi even member2 sendiri bermacam citer dari diorang aku dgr. tambah lagi mase tu bilik aku dekat ngan pintu toilet. makoii, kekadang bila tgh malam tak tahan tu, aku bangun jer sesorang dan rmpuh jer masuk toilet tanpa pikir bebukan. mase tu mata hanya pandang depan. semua cermin kat toilet takkan dipandang, toleh kiri dan kanan pun tak...hehehehe
tp, kalau tetiba rase tak berani tu, barulah aku kejut roomate aku tuh...sian dia jadi mangsa teankan aku. ekekekekek

mase kat matrik lak, mungkin asrama kitorang baru,kot....ianya macam dorm, seramai 20 org. nilah kali pertama aku, neighbour katil kat2 aku nih kena macam. kena hempap lah, nampak sth kat depan pintu toiletlah...dsb. aku dah lah katil atas, bermacam2 benda terpikir, ader gak. tp, aku nih kalau aku rase tempat tu lain macam, aku akan rase seram sejuk. sebaliknya aku rase it`s normal..cam tak der aper2.
tetapi, tiba suatu hari tu...kitorang beramai2 belajar atas katil memasing waktu malam. cam biaselah, meniarap sambil belajar krn dah penat lama sangat duk. jam dah tunjuk 11 lebih, dengar org berlari dari hujung kanan ke hujung kiri. kitorang tingkat dua, so ingatkan budak2 tingkat tiga main2 lari waktu malam,kot.....kitorang ngan beraninyer hantar wakil naik atas suruh jgnlah berlari/ main lompat2 tgh malam...tetapi...diorang semuanya sama ngan kitorang, tgh duk belajar....
adui...bertambah takutlah aku nih mase tu...tak puas hati, gi lak dorm sebelah, takut diorang main. tp jawpannya samer. diorang tak main pun.....

ek...waktu tulah dah mula takut sikit2. memang kalau masuk tgh malam, pasti bunyi tu dtg. kitorang yg tgh kusyuk bincang dan main2, tetiba jd senyap disebabkan bunyi tuh.....sampailah aku meninggalkan tempat tuh...dan tu merupakan pengalaman pertama. tapi nasib baik reramai ngan kengkawan yg lain...

No comments:

Post a Comment