Al Quran Nur Karim

Tuesday, July 26, 2011

cinta



seyes aku menngis tengok movie ni, terima kasih pada dia yang suruh aku tengok movie ni.. terus terang aku cakap aku tak pernah terfikir langsung nk tengok movie ni, sbb dah pernah tengok movie ayat ayat cinta , jadi fikir cerita tu lebih kurang sama jadi aku malas nk tengok..

kebelakang ni kurang berhubung,dan bnyak keadaan aku tak faham.. aku marahkan dia, dia xjawab satu pun.. tiba2 aku teringat dia pernah suruh tengok movie ketika cinta bertasbih ni dan fahamkan sebelum ni..

dalam keliru tu, aku tengok movie ni.. Ya Allah sungguh salah betul aku kt dia, apa teruk sangat perangai ko ni lea.. ishh laaa..

aku fahamkn betul2 movie ni, pasal soalnya jodoh di tangan Allah, ajal maut juga ketentuan Allah, tidak cepat atau lambat sesaat pun, hubungannya lelaki dan perempuan dalam islam yg bukan mahram,takde istilah bercinta dalam islam, perkahwinan dgn seseorang biar kerana agamanya.. dan berkahwin seeloknya dgn yang sekufu.. poligami, yg ni gue malas nak faham betul2 hahaha.. bnyak lagi unsur2 pengajaran dalam hal agama dalam movie ni, setiap scene dia ada pengajarannya.. kalau betul2 mahu berfikir dan memahami sebetulnya.. sungguh.. :)

sungguh Ya Allah aku bersyukur, menyedarkan aku saat aku perlu tersedar.. terima kasih Ya Allah.. segalanya ketentuan-Mu ya Allah.. Subhanallah ~~

No comments:

Post a Comment