Al Quran Nur Karim

Thursday, July 14, 2011

8

short story 11

Masa dok kat hostel kat kolej dulu kita orang tinggal kat dorm....macam sepital tu sebab kolej kitaorang tempat lama masa zaman Jepun dulu.So masa tu hostel bangunan baru lum siap so kita orang berkesempatan tinggal kat dorm selama 6 bulan.Pengalaman mengerikan bila sorang dari dorm-mate kitaorang kena histeria...Masa tu dier yg kena nih cam menggigil dan menjerit-jerit dan tiba-tiba soree jadi jadik bunyi cam jantan..padahal dia nih pompuan..Kita orang masa tu seme kena baca surah yassin.

Masa tu mak oi terketar-ketar takut sejuk kaki tangan mengigil-gigil...rupanyer histeria ni bersahut-sahutan kalu tak kuat semangat kita akan terkena...pastu kita panggil warden asrama ubatkan kawan tadik.Warden tu baca doa pas tu picit kat ibu jari kaki dier...dier pun menjerit nyaring macam ader bender nak kuar dari badan dier..pas tu baru dier sedar..cam baru bangun dari tido dan letih...Maklum la tempat kitaorang tu tempat askar zaman Jepun tinggal dulu kabarnya...sebab tu berantu...

short story 12

assalamualaikum.
kisah ni bkn kita yg alami sendiri.my sis yg kena masa dia kat salah sebuah sek men agama tinggi kat selangor.masa tu dia gi toilet sorang-sorang,time tu mmg confirm takde org lain dlm toilet tu.tolet tu pulak punyala besar dan tersorok skit(kat hujung dorm).bila dia nak kuar dr toilet,pintu takleh bukak.nak kata ada org buat dajal kat dia,mmg time takde org.dia tendang pintu pun still takleh bukak gak.taktau nak buat ape,dia pun menjeritlah.....lebih kurang 30min dia kat situ.air mata dah abis dah...nasib baik member bilik dia gi toilet.yg peliknya,member dia kata pintu toilet tu tak berkunci dr luar......

kat sek tu mmg tak dinafikan byk kisah camni.kebetulan dorm adik aku tu mmg "keras".dulu pihak sek tutup dorm tu,tp coz ramai student diaorg bukak bilik tu balik.macam-macamla bebudak bilik tu nampak dan dengar....last-last adik kita call umah,suruh angkat sumer brg dia.dia taknak duduk kolej lagi.

short story 13

Ok setiap sekolah musti ader citer misteri nyer cam bekas tempat kubu jepun lah...nampak hantu jepun lah asrama ader penunggu lah...histeria dsb nyer...so aku nak citer sikit pasal skull aku nie..nie citer pasal skull aku jer korang nak citer skull korang citer lah yer...

Kisah nyer bermula...

Maser kes nie jadi aku Form 2 sekolah sebelah petang so kelas aku nie plak depan dan tepi plak makmal sains..boleh dikatakan tingkat 1 dan 2 semua makmal sains [aderler dua bengkel KH]....kat tingkat dua tue plak dulunyer hanya kelas aku jer but baper minggu nyer ader kelas arab masuk situ...

dijadikan citer tue...nie kisah student pagi...kelas aku sebelah pagi tue ader form 6 belajar so pada suatu hari yang sungguh gelap kira subuhlah ader sorang kakak senior form 6 nie kira student rajin lah pepagi buta dah tepacak kat skull tue...dengaq citer kakak nie rajin kemas kelas...

so kakak tue seperti biasa datang lah awal ke sekolah...biler sampai jer ke kelas dier..dier terus letak beg dier lah kan nak mulakan xtvt dier menyapu mengemas kelas...tengah rajin kemas kelas tue tetiba dier nampak kelibat orang kuar dari makmal sains yang terletak disebelah makmal sains yang depan kelas aku tue...

biler diperhatikan kelibat orang tue kuar dari makmal sains dier terpaku seketika...kelibat tue plak menunju ke arah dier...biler dah dekat jer dier nampak kelibat tue adalah seorang makcik yang sedang mendukung anaknya...

kakak nie dah naik heran coz maner ader orang tinggal kat tempat tue..so dier buat selamba jer ler biler makcik tue datang kearah dier kakak nie masih cool macam tak der benda aneh kat situ..dijadikan citer makcik tadi datang kat kakak tue sambil mendukung bayi...makcik tue bertanya lah kat dier [tak tahu lak ader bagi salam ke tidak]...

makcik tue tanya cam ginie "nak buat aper kat sini pepagi nie " kakak jawab "kemas kelas makcik"...then makcik tue tanya balik "anak boleh tolong makcik ?" kakk tue jawab lak "tolong aper makcik "....so makcik tue cakap lah "jagakan anak makcik nie" tetiba jer kakak tue tersedar macam lepas kena pukau...dier jadi terkejut naper leh ader seorang makcik pepagi buta {kira lepas subuh] pastue plak keluar dari makmal sains lak...

secara spontan kakak tue balas balik pertanyaan makcik tue "tak leh makcik saya ader keje"...makcik tue punyer reaksi selepas dengar jawapan tue terus lain semacam...dier macam marah then dier tetiba mengilai dan berubah lah muke dier {aku raser korang tahu cam maner ruper nyer]...kakak tadi punyer terkejut terus lari kuar kelas then pecut balik umah...tak tahu lah naik aper dier balik time dier lari tue dah ader orang gi skull dah..

dengar khabar angin makcik tadi tue terus kejar dier sampai umah dier...then citer tue stop kat situ...kakak tue dengar citer stop sekull coz kes tue...ramai dah cikgu pujuk gi skull but dier still tak mo...yang jadi mangsa nyer kelas kami ramai cikgu takmo masuk kelas kami time sebelah petang coz takut konon...tapi kami sebelah petang buat derk jer..bukan nak cakap besar but budak lelaki kelas aku nie kira budak berani lah...citer nie tak gugat lagi but kalo kena cuak giler tahap maharaja...

citer nie aku dengar dari mypren seperti biasa setiap citer mesti ader tokok tambah nyer...susah nak cari versi asal but percayalah setiap sekolah tue ader citer misterinya sendiri..lain kali aku citer kisah skull lain lak kat area sabah nie...

short story 14

hmmm..ada cita mestri gak ekkk..so aku pon ada cerita mestri gak...aku tak pernah nampak la n minta jauh tapi aku pernah rasa cam kena gak...cita dia cam nie...malam tu aku ada perkemahan pengakap(form 2)hehe dah lama tu.. ok malam tu ada perkhemahan pengakap kat sekolah aku so petang tu aku dah kena ada kat sekolah laaa....troup leader la katakan.. so kat sekolah tu ada la 2-3 member aku lagi dah datang so aku ajak depa pergi ker blok baru - blok utk form 5 ngan form 6 n bangunan tu tingginya 4 tingkat...

so aku ajak meber aku sorang nie naik samapi tingkat atas sebab nie jer peluang nak naik sampai tingkat atas tu pasal kami takut ngan form 5...gengsterism beb..so aku nagn member aku naik la nak tgk view satu sekolah..(cantik bila tgk time matahri tenggalam dari atas tu...)so aku kira sorang jer naik sampai tingkat 4 tu n member aku nakj tgk kelas abg dia kat tkt tiga..nak pendek cerita la... dah lama aku dok kat koroidor kat tingkat 4 tu aku nak turun la kat tangga sebelah lagi satu..(aku naik lagi satu tangga..so nie tangga lagi satu bayang sendirila...)member aku dah turun dah panggil aku dari bawah.. so aku berjalan la ke arah tangga tu..

sedang aku berjalan tetiba aku rasa tangga tu sgt jauh mmg jauh la jauh la...padahal ko bayang kan la ada lima kelas dalam satu koridor tu...(kalo iukt pengiraan aku kalo berjalan adalah dalm 30 saat) tapi aku rasa sgt jauh aku kira cam dah jalan dekat 1 minit lebih baru aku perasaan tangga tu jauh sgt ...aku jln lagi mungkin aku kata ahh perasaan jer pastu aku jalan agi dalam hati aku kata apsal tak samapi lagi tangga yang lagi satu nie dah lama sanagat dah aku berjkalan nie..pastu aku saip berlari lagi tak samapai lagi pasal dah takut dah nak cabut laaa...aku dah rasa lain macam jer n than tiba tiba aku rasa aku dah samapai kat tangga tu..

apalagi aku lari turun laaa...member aku pon pelik apasal aku tak berjalan jalan kat atas tuu...aku dah berpeluh habis dah.. aku kata tada apa apa..sekian..itu cerita benar laa. penangan blok baru....akum

short story 15

aku ada gaks citer...sebuah skolah asrama kat kedah area sg petani...masa tue aku prefect...kecoh kata ada hantu budak kecil kaco budak pompuan....masa tue aku baru f3....satu malam tue budak dorm aku semua terkejut tetiba budak asrama pompuan baca yassin reramai...kitaorang tanya warden..dia kata ada budak kena histeria mlm sblm tue...so okla..fine..mlm tue..kitaorang yg lepak tdo lewat nie terkejut tetiba bunyi kuat tingkap pecah...tambah ngan budak pompuan jerit-jerit...apa lagi semua cuak la...kami pon gi la sound kat warden...warden naik hostel girls..malangnya kaum lelaki semua dok bawah...tunggu stanby xleh naik..maklumlah...

waktu tue macam2 pakaian tdo girls nie...hehehe...setalah semua reda...kami pon lepak la sambil citer pasal benda tadi....sambil tgn dok main terup..hahah..[keja sampingan masa boring]...pastu...tetiba nampak satu objek terbang sblh tingkat dorm kitaorang...nak kata ilusi...semua yg kat situ nampak...giler cuak gak...benda tue nampak macam budak kecil...so semua xcakap byk masuk tdo..esoknya...buka cerita la pasal kejadian mlm tue...bukan kami je..budak dorm sebelah pon tgh lepak2 nampak gak benda tue...gila siot...cuak gila masa tue...nasib ramai-ramai....so sape dok hostel jaga2 la..tambah2 pompuan kena kuat semangat..~~!!@

No comments:

Post a Comment